• TOPBAN-xworks
  • smartcloudfinal
  • notes9medico
  • products980

 grundf2

For verdens næststørste pumpeproducent, Grundfos, er strategien klar: "Vi træffer beslutninger på baggrund af facts. Vi forlader os ikke på antagelser eller oplysninger af anekdotisk karakter", udtaler Hans Ole Steensig, it-supportchef i Grundfos. Derfor har Grundfos investeret i Answer, der er et værktøj til at udføre spørgeundersøgelser af enhver art. 

 

Store tidsbesparelser: Arbejdstiden reduceres fra en uge til 3-4 arbejdstimer

 

Tidligere, når Grundfos udførte interne spørgeundersøgelser, foregik det på "gammeldags maner" med papir. Alene at få udskrevet, pakket og omdelt spørgeskemaer tog lang tid. Og når spørgeskemaerne kom retur, skulle svarene indtastes manuelt. Så der gik meget nemt samlet en uges arbejde. I dag, hvor Grundfos anvender Answer, kan den samme opgave typisk løses på 3-4 arbejdstimer, hvilket svarer til en tidsreduktion på ca. 90 % i forhold til tidligere.

 

Ved få tryk på musen, eksporteres besvarelserne til et regneark. Samtidig kan man løbende se resultaterne for indkomne svar.

 

 "I en virksomhed som Grundfos, hvor vi altid prøver at finde muligheder for forbedringer, er det altafgørende at kunne måle, hvorvidt alle afdelinger i Grundfos leverer en tilfredsstillende service. Dertil er Answer et meget anvendeligt og tidsbesparende værktøj", udtaler Hans Ole Steensig.

 

Grundfos har man indtil videre udelukkende anvendt Answer til interne analyser. Hans Ole Steensig ser dog også værktøjet som en oplagt mulighed for at foretage målinger af tilfredshed blandt eksterne kunder og leverandører.

 

Kvalitet er afgørende, når et værktøj udrulles til 3-4.000 brugere

 

Når et værktøj udrulles i de danske Grundfos-selskaber, hvor der er 3-4.000 brugere, skal Grundfos være 100 % sikre på kvaliteten af softwaren.

 

"Vores Helpdesk får årligt ca. 60.000 interne kald om problemer med software og hardware. Er vi ikke 100 % sikre på kvaliteten af nye produkter, kan det give helt uoverskuelige konsekvenser for helpdesk. Men det er gået helt smertefrit med Answer, fordi det er så let at anvende", udtaler Hans Ole Steensig.

 

Answer er webbaseret, hvilket har den fordel, at spørgeskemaet kan besvares af alle, uanset hvilket system man kører med. 

 

case grundfos

 

 

Answer fik flot debut i Grundfos

 

Kort tid efter udrulningen af Answer, fik it-afdelingen en henvendelse fra Grundfos’ e-business afdeling, som ønskede at lave en undersøgelse i alle sine selskaber – det vil sige i 40 lande. Med lidt sproglige tilpasninger i bl.a. fejlmeddelelser og vejledning, blev operationen gennemført – uden komplikationer. Så nu kan Grundfos også foretage undersøgelser i udlandet.

 

I dag er Answer et efterspurgt værktøj til tilfredsmålinger af enhver art i Grundfos. De har udført 70-80 undersøgelser alene i løbet af de sidste 1 1/2 år. "Det er så enkelt at gå til, at brugerne kan opsætte undersøgelsen selv. Det kræver ikke en it-sagkyndigs hjælp", udtaler Hans Ole Steensig.

 


Gode erfaringer med elektroniske besvarelser i Grundfos

 

I en undersøgelse foretaget af Grundfos, er der stor tilfredshed med at besvare spørgeskema elektronisk. På en skala fra 1-5 ligger scoren på 4,7, når man spørger, om det er hurtigt og bekvemt at besvare tilfredshedsmåling elektronisk.

 

I it-afdelingen på Grundfos har man også hæftet sig ved, at de får flere kommentarer, når de foretager undersøgelser elektronisk. De indkomne kommentarer er særdeles brugbare og anvendes som udgangspunkt for de beslutninger, som Grundfos’ it-ledergruppe træffer.

 

Skulderklap til Answer: Grundfos vil også implementere værktøjet i udlandet

 

I Grundfos er tilfredsheden med Answer så stor, at de også ønsker at give Grundfos’ udenlandske medarbejdere mulighed for at benytte det. Eller rettere sagt; værktøjet solgte sig selv. Udenlandske medarbejdere opdagede, hvor let det er at anvende og spurgte, om det var et værktøj, de også kunne gøre brug af.

 

For mere information kontakt Søren Ørnstrup, Tlf. 4059 2113 , Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Case:

lant2Det er så godt, at man går ud og anbefaler det til andre

Læs mere …
  • ibmp2187

    IBM Løsninger
    LogIT har 15 års erfaring med
    IBM licenser og løsninger
    → Læs mere

  • answer187


    Online spørgeskema
    Markedets mest dynamiske
    løsning
    → Læs mere

  • fraudidibm


    LogIT samarbejdspartner
    Sikkerhedsfirma med mange
    års erfaring
    → Læs mere

.

LogIT A/S

Bechgaardsvej 16, 7100 Vejle

 

Tlf 7020 2104 :: Fax 7020 2115

Email: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.